Ubuntu'da Hangi Programları Kullanıyorum

Genelde okuldan öğleden sonra geldiğimde arkadaşım sistemde mevcut olan Vista'da takılıyor oluyor bilgisayarımda. İşini bitirip devraldığımdaysa vista'ya şöyle bir bakıp tekrar Ubuntuya dönüyorum. Büyük zevk :)

Bugün Ubuntu'ya sonradan eklediğim birkaç programdan bahsedeyim dedim.

İlk olarak Rss okuyucusundan bahsedeyim. Rss okumak için Mozillaya NewsFox isimli eklentiyi yükledim. Gayet kullanışlı ve Mozillaya entegre olduğu için Rss eklemek ve yazının bulunduğu siteye gitmek gibi konularda çok tatlı bir seçenek. NewsFox'u Mozilla Addons arşivinde bulabilirsiniz.

İkinci yükleme ise aMSN idi efendim. aMSN WLM'nin MSN Plus eklenmiş hali. Gerçekten çok iyi bir instant-messaging programı. Kurmak için

sudo aptitude install amsn

yazmanız yeterli.

Üçüncü kurduğum yazılım ise Amarok. Amarok arşivinizi koleksiyon haline getirirken SQLite kullanan bir Mp3 Player. Şu an müzik dinlerken çok az bir CPU kullandığını söylemeliyim. Ayrıca Amarok System Tray bölümünde çalışarak pencere fazlalığından bizi kurtarıyor. Ubuntu ile gelen Rhytmbox'tan daha da beğendiğimi söyleyebilirim. Amarok'u da Ekle-Kaldır bölümündeki Ses ve Video yazılımları bölümünden indirebilirsiniz.

Bugünlük Ubuntu Günlüğünde gelişmeler böyle.

Hiç yorum yok: